PRAVILNIK O
NAPREDOVANJU ZAPOSLENIH V JAVNIH ZAVODIH S PODROČJA ZNANOSTI IN
TEHNOLOGIJE
KAZALO
Splošne
določbe
Pogoji
napredovanja
Ocenjevanje
administrativno tehničnih sodelavcev
Ocenjevanje
raziskovalcev
Postopek
napredovanja
Nadzor
Pravila
javnih zavodov
Prehodne
določbe
I.
SPLOŠNE DOLOČBE
1.
člen
Določila tega
pravilnika veljajo za zaposlene v javnih zavodih s področja
znanosti in tehnologije (v nadaljevanju: javni zavodi JZ), ki si
sredstva za plače zagotavljajo z izvajanjem nacionalnega
raziskovalnega programa in za tiste zaposlene, ki se jim za
izvajanje administrativno strokovnega dela zagotavljajo sredstva
za plače iz proračuna in drugih javnih sredstev.
2.
člen
S tem pravilnikom
se podrobneje določa:
- pogoje in
postopek za napredovanja zaposlenih v JZ na posameznem
delovnem mestu v višji plačilni razred,
- število
plačilnih razredov, za katere lahko napredujejo
zaposleni razvrščeni v posamezne tarifne skupine,
- postopek in
način preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje,
- primere, v
katerih je možno napredovati za več plačilnih razredov
hkrati, primere počasnejšega napredovanja in primere
hitrejšega napredovanja.
3.
člen
Na delovnem mestu
lahko v višji plačilni razred napreduje zaposleni, ki:
- ima
zahtevano strokovno izobrazbo za delovno mesto, na
katerega je razporejen;
- izpolnjuje
druge zahtevane pogoje za razporeditev na delovno mesto
in
- izpolnjuje
pogoje za napredovanje, določene z zakonom in tem
pravilnikom.
4.
člen
Z napredovanjem v
višji plačilni razred pridobi zaposleni višji količnik za
določitev osnovne plače od količnika za določitev osnovne
plače delovnega mesta, na katerega je razporejen. Za
napredovanje se uporabljajo plačilni razredi in količniki,
določeni z zakonom.
5.
člen
Na delovnem mestu
lahko zaposleni napredujejo največ:
6.
člen
JZ je dolžan
vsako leto pripraviti načrt predvidenih napredovanj na
posameznih delovnih mestih v višje plačilne razrede ter ga
predložiti MZT v soglasje.
Soglasje k
načrtu napredovanj je pogoj za financiranje dejavnosti javnega
zavoda.
7.
člen
Zaposleni lahko
napredujejo po preteku treh let od zadnjega napredovanja.
Pri tem se
upošteva dejanska delovna doba.
Izjemoma lahko
zaposleni ob pogojih, določenih v tem pravilniku, napreduje prej
ali počasneje kot v treh letih.
V obdobje iz
prvega odstavka se všteva čas, ki ga je zaposleni prebil na
delovnih mestih enake ali podobne zahtevnosti.
Kot delovna mesta
enake ali podobne zahtevnosti se štejejo vsa delovna mesta, ki
so uvrščena v isto tarifno skupino, razen za vodilna in
vodstvena delovna mesta, pri katerih se šteje le čas na takih
delovnih mestih.
V obdobje iz
prvega odstavka se ne všteva čas pripravništva ter čas
odsotnosti zaposlenega z dela zaradi bolezni, izobraževanja,
strokovnega izpopolnjevanja ali drugih vzrokov v nepretrganem
trajanju daljšem od 6 mesecev, razen zaradi strokovnega
izpopolnjevanja, na katerega je zaposlenega napotil delodajalec
ali je pristojni organ JZ ugotovil, da je skladno z delovnim
mestom.
Določilo
prejšnjega odstavka ne velja za čas odsotnosti delavke zaradi
porodniškega dopusta in dopusta za nego in varstvo otroka.
8.
člen
Zaposleni, ki je
izpolnil pogoje za napredovanje, napreduje za en plačilni
razred.
Izjemoma lahko
zaposleni v primerih določenih s tem pravilnikom napreduje
hkrati za dva plačilna razreda.
9.
člen
Podatki in
dokumenti pomembni za napredovanje se hranijo v osebni mapi
zaposlenega.
Podatke in
dokumente je potrebno voditi in uporabljati tako, da je varovana
tajnost osebnih podatkov skladno z zakonom.
II.
POGOJI NAPREDOVANJA
10.
člen
Pogoji za
napredovanje na delovnem mestu v višji plačilni razred so:
- dodatna
funkcionalna znanja,
- interdisciplinarna
usposobljenost zaposlenega za opravljanje del na
različnih delovnih mestih v okviru poklica,
- samostojnost
in zanesljivost pri delu,
- ustvarjalnost
in
- nadpovprečna
delovna uspešnost, izkazana v daljšem obdobju.
Kriteriji v
okviru predpisanih pogojev se ovrednotijo s pisno oceno.
III.
OCENJEVANJE ADMINISTRATIVNO TEHNIČNIH SODELAVCEV
11.
člen
Kriteriji iz
pogoja dodatnih funkcionalnih znanj so pridobljena in s potrdilom
izkazana strokovna usposobljenost in funkcionalna znanja, ki
omogočajo boljše in hitrejše opravljanje delovnih nalog in
niso predpisana kot pogoj za razporeditev na delovno mesto, in
sicer:
Izpolnjevanje
kriterijev se ocenjuje v treh stopnjah:
12.
člen
Kriteriji iz
pogoja interdisciplinarne usposobljenosti opredelujejo
usposobljenost za opravljanje del na različnih delovnih mestih
ter organizacijske in vodstvene sposobnosti. Pri tem se
upošteva:
Izpolnjevanje
kriterijev se ocenjuje v treh skupnjah:
13.
člen
Pri
ugotavljanju izpolnjevanja pogoja samostojnosti in zanesljivosti
pri delu, vodja organizacijske enote upošteva naslednje
kriterije:
Izpolnjevanje
kriterijev se ocenjuje v treh stopnjah:
14.
člen
Kriteriji za
ugotavljanje pogoja ustvarjalnosti pri delu so:
15.
člen
Izpolnjevanje
kriterijev za ustvarjalnosti pri delu se ocenjuje v treh
stopnjah:
16.
člen
Delovno
uspešnost zaposlenega se ocenjuje v treh stopnjah, in sicer:
17.
člen
Zaposleni v
tarifnih skupinah od I do V lahko napredujejo za en plačilni
razred, če je najmanj poprečno ustvarjalen in najmanj
povprečno uspešen.
Zaposleni v VI
tarifni skupini lahko napreduje za en plačilni razred, če je
najmanj poprečno ustvarjalen in povprečno uspešen, glede
funkcionalnih znanj primerno usposobljen.
Zaposleni v VII
IX tarifni skupini lahko napreduje za en plačilni razred, če je
najmanj povprečno ocenjen po kriteriju delovne uspešnosti in
ustvarjalnosti, glede funkcionalnih znanj ter interdisciplinarne
usposobljenosti ocenjen kot primerno usposobljen.
18.
člen
Izjemoma lahko
napreduje zaposleni hkrati za dva plačilna razreda, če je po
kriterijih za:
Pri izvajanju prvega odstavka
tega člena je v oceni nadpovprečne delovne uspešnosti treba
navesti konkretne razloge, ki utemeljujejo nadpovprečno delovno
uspešnost zaposlenega.
19.
člen
Dokazila
oziroma ocena o izpolnjevanju pogojev morajo biti v pisni obliki.
Kot dokazila se štejejo potrdila o opravljenih izpitih ali
drugih usposabljanjih potrdila oziroma ocene, ki jih izda
delodajalec in drugi dokumenti, s katerimi je mogoče dokazati
izpolnjevanje kriterijev. Dokazila mora predložiti zaposleni,
razen dokazil, ki jih izda delodajalec.
Vsako dokazilo
se lahko v postopku ocenjevanja uporabi samo enkrat.
IV.
OCENJEVANJE RAZISKOVALCEV
(znanstvena in strokovna veja)
20.
člen
Za pripravo
predloga in utemeljitve napredovanja raziskovalcev v višji
plačilni razred na posameznem delovnem mestu vodja
organizacijske enote upošteva kriterije, po predpisih
Ministrstva za znanost in tehnologijo, ki določajo standarde za
ocenjevanje znanstvenega in strokovnega dela raziskovalcev v
Sloveniji zlasti: pridobivanje, vodenje in izvedbo projektov,
mentorstvo ter mednarodni ugled. Izhodišče za izpolnjevanje
minimalnih kriterijev za napredovanje je določen delež oziroma
odstotek točk, potrebnih za izvolitev v ustrezni znanstveno
raziskovalni oziroma strokovno raziskovalni naziv, in sicer:
- Asistent
lahko napreduje v višji plačilni razred, če doseže
najmanj 10 % točk od števila točk, potrebnih za
izvolitev v naziv znanstveni sodelavec, oziroma strokovno
raziskovalni sodelavec,
- Asistent z
magisterijem lahko napreduje v višji plačilni razred,
če doseže najmanj 25 % točk od števila točk,
potrebnih za izvolitev v naziv znanstveni sodelavec,
oziroma strokovno raziskovalni sodelavec,
- Asistent,
z doktoratom lahko napreduje v višje plačilne razrede,
če doseže najmanj 40 % od števila točk, potrebnih za
izvolitev v naziv znanstveni sodelavec, oziroma strokovno
raziskovalni sodelavec,
- Znanstveni
sodelavec, višji znanstveni sodelavec in znanstveni
svetnik lahko napredujejo v višje plačilne razrede, če
dosežejo najmanj tolikšen odstotek točk, potrebnih za
izvolitev v naziv znanstveni svetnik, oziroma strokovno
raziskovalni svetnik, kot sledi:
Določilo
tega člena se smiselno uporablja za strokovno vejo.
21.
člen
Ne glede na
izpolnjevanje pogojev za napredovanje zaposleni ne morejo
napredovati, če:
Zaposleni lahko
napredujejo po preteku navedenih omejitev, če izpolnjuje pogoje
za napredovanje.
V.
POSTOPEK NAPREDOVANJA
22.
člen
Izpolnjevanje
pogojev za napredovanje se preverja trikrat letno, in sicer 1.
januarja, 1. maja in 1. septembra za vse zaposlene, ki do
navedenih rokov dopolnijo dobo najmanj treh let od zadnjega
napredovanja, oziroma od zadnjega preverjanja izpolnjevanja
pogojev za napredovanje.
Predlog za
napredovanje, da vodja enote ali delavec, ki meni, da izpolnjuje
pogoje za napredovanje.
23.
člen
Izpolnjevanje
pogojev se ugotavlja na podlagi ocenjevalnega lista, ki je
sestavni del tega pravilnika.
Pisno oceno pripravi vodja
organizacijske enote, v kateri je zaposleni, ki se ocenjuje.
Oceni morajo biti priložena pisna dokazila.
24. člen
O napredovanju zaposlenih v JZ
odloča direktor JZ, na predlog vodje organizacijske enote.
25. člen
Zaposlenemu, ki napreduje, se
izda odločba, v kateri se določi plačilni razred, oziroma
količnik za določitev plače.
Odločba mora biti izdana v 30
dneh po roku določenem v 22. členu tega pravilnika.
Zaposlenemu pripada plača v
skladu z določbo iz prejšnjega odstavka od prvega dne v
naslednjem mesecu po izdaji odločbe.
26. člen
Zoper odločbo iz 25. člena ima
zaposleni pravico v 15 dneh od prejema odločbe ugovarjati
direktorju zavoda.
Zaposleni, ki ni napredoval ima
pravico v roku iz prejšnjega odstavka vložiti zahtevo za
uveljavitev pravice.
Direktor odloči o ugovoru ali o
zahtevi za uveljavitev pravice v 30 dneh od prejema ugovora ali
zahteve ter o odločitvi in razlogih zanjo obvesti zaposlenega.
27. člen
Ob prvi zaposlitvi v JZ se
zaposlenega v skladu s tem pravilnikom praviloma uvrsti v
plačilni razred s količnikom za določitev osnovne plače
delovnega mesta.
28. člen
Pripravnik se po končani
pripravniški dobi in opravljenem strokovnem izpitu uvrsti v
ustrezni plačilni razred glede na delovno mesto, za katero je
sklenil delovno razmerje.
VI.
NADZOR
29.
člen
Nadzor nad
izvajanjem tega pravilnika se opravlja v okviru nadzora nad
izvajanjem zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih
organih in organih lokalnih skupnosti (Ur. l. RS, št. 18/94) (v
nadaljevanju: zakon).
VII.
PRAVILA JAVNIH ZAVODOV
30.
člen
Javni zavod mora
za zaposlene, ki izvajajo nacionalni raziskovalni program in ki
opravljajo dejavnost zavoda tudi za druge potrebe in naročnike,
s svojimi pravili v skladu z zakonom o razmerjih plač in s tem
pravilnikom določiti: način in pogoje za razporejenje
zaposlenih na delovna mesta, napredovanje zaposlenih ter način
in pogoje za stimulacijo zaposlenih ter izračun njihovih plač.
Javni zavodi so
dolžni izpolniti obveznosti določene v prvem odstavku tega
člena v roku 60 dni od dneva veljavnosti tega pravilnika.
V primeru, da
javni zavod ne sprejme svojih pravil na tem področju, in to v
rokih in na način kot je to določeno s tem pravilnikom, oziroma
da sprejeta pravila niso usklajena s tem pravilnikom, je tak
javni zavod dolžan uporabljati ta pravilnik neposredno.
Usklajenost
pravil javnih zavodov z zakonom in s tem pravilnikom ugotavlja
Ministrstvo za znanost in tehnologijo.
31.
člen
Javni zavod
lahko v svojih pravilih uvaja dodatna merila, kot so določena s
standardi ocenjevanja znanstvenega in strokovnega dela
raziskovalcev in jih uporablja kot svoje kriterije za
razvrščanje na posamezna delovna mesta, če taka merila potrdi
MZT in jih ustrezno stimulira pri zagotavljanju sredstev za
dejavnost javnega zavoda.
VIII.
PREHODNE DOLOČBE
32.
člen
Zaposleni je pri
prvi razporeditvi v skladu z določili zakona ter tega pravilnik
uvrščen v plačilni razred na podlagi:
Določitev
plačilnega razreda se opravi na obrazcu št. 2, ki je sestavni
del tega pravilnika.
33.
člen
Pri prvi
razporeditvi se izpolnjevanje pogojev za napredovanje ne
ugotavlja na način, določen v II., III. in IV. poglavju tega
pravilnika, in ne dokazuje s pisnimi dokazili.
Pri prvi
razporeditvi se ne uporablja 5. člen tega pravilnika, razen za
znanstveno vejo.
34.
člen
Pristojni organ
oceni izpolnjevanje posameznih pogojev za napredovanje na obracu
št. 2 in upoštevaje doseženo število točk ugotovi, da
zaposleni:
- ne
izpolnjuje pogojev za napredovanje (do vključno 0,5
točke)
- delno
izpolnjuje pogoje za napredovanje (od 1 do vključno 4,5
točke)
- izpolnjuje
pogoje za napredovanje (od 5 do vključno 9 točk)
- izpolnjuje
pogoje za izjemno napredovanje (od 9,5 do vključno 10
točk).
V primerih iz 1.
in 2. točke prejšnjega odstavka mora direktor pisno utemeljiti
razloge, ki dokazujejo, da zaposleni ne izpolnjuje posameznega
pogoja, v primeru iz 4. točke prejšnjega odstavka pa razloge,
ki dokazujejo, da zaposleni izpolnjuje vsak posamezni pogoj.
Pristojni organ
mora zaposlenega na njegovo zahtevo seznaniti s pisno oceno.
35.
člen
Zaposleni, ki ne
izpolnjuje pogojev za napredovanje (1. točka prvega odstavka 34.
člena), se uvrsti v plačilni razred, v katerega je uvrščen
količnik za določitev osnovne plače delovnega mesta, na
katerega je zaposleni razporejen ob uveljavitvi tega pravilnika.
36.
člen
Zaposleni, ki
izpolnjuje pogoje za napredovanje (3. točka prvega odstavka 34.
člena), se uvrsti v plačilni razred, ki bi ga lahko dosegel,
če bi glede na število let dejanske delovne dobe napredoval
vsaka tri leta.
Ne glede na
število let delovne dobe zaposleni, ki izpolnjuje pogoje za
napredovanje, pri prvi razporeditvi ne more biti uvrščen za
več kot tri plačilne razrede višje od plačilnega razreda, v
katerega je uvrščen količnik delovnega mesta.
37.
člen
Zaposleni, ki
delno izpolnjuje pogoje za napredovanje (2. točka prvega
odstavka 34. člena), se uvrsti za en plačilni razred nižje od
plačilnega razreda, ki bi ga lahko dosegel v skladu s prejšnjim
členom.
38.
člen
Zaposleni, ki
izpolnjuje pogoje za izjemno napredovanje (4. točka prvega
odstavka 34. člena), se uvrsti za en plačilni razred višje od
plačilnega razreda, ki bi ga lahko dosegel v skladu s prvim
odstavkom 36. člena, vendar ne v višji plačilni razred, kot ga
je možno z napredovanjem doseči v skladu z zakonom. Na ta
način ne more napredovati več kot 15 % zaposlenih v javnem
zavodu, za katere se uporablja ta pravilnik.
39.
člen
Ne glede na
omejitev števila plačilnih razredov za napredovanje, določeno
v drugem odstavku 36. člena, je lahko za 4 ali 5 plačilnih
razredov višje od plačilnega razreda, v katerega je uvrščen
količnik delovnega mesta, uvrščen zaposleni, ki bi po prvem
odstavku 36. člena napredoval za več kot 3 plačilne razrede,
če:
40.
člen
Če je zaposleni
pred uveljavitvijo tega pravilnika napredoval na bolj zahtevno
delovno mesto, ki je uvrščeno v višjo tarifno skupino kot
delovno mesto, na katerega je bil razporejen pred napredovanjem,
pristojni organ ugotovi plačilni razred, v katerega bo zaposleni
razvrščen na naslednji način:
41.
člen
Za zaposlenega,
ki ob uveljavitvi tega pravilnika še ni dopolnil treh let
delovne dobe, se ob dopolnitvi treh let preveri izpolnjevanje
pogojev za napredovanje na način, določen v prehodnih določbah
tega pravilnika.
42.
člen
Ne glede na
določbo 1. točke 3. člena tega pravilnika lahko pri prvi
razporeditvi v skladu z določili zakona in tega pravilnika
napreduje zaposleni, ki je razporejen na delovno mesto, za
katerega nima zahtevane stopnje strokovne izobrazbe, če ima na
dan uveljavitve tega pravilnika najmanj 20 let delovne dobe, od
tega najmanj 10 let na delovnih mestih enake ali podobne stopnje
zahtevnosti.
Zaposleni, ki
nima delovne dobe, določene v prejšnjem odstavku, lahko
napreduje pogojno, če z delodajalcem sklene pogodbo o
izobraževanju, s katero se zaveže, da bo v času, določenem z
vzgojnoizobraževalnim programom, pridobil ustrezno strokovno
izobrazbo.
42.a
člen
Prvo preverjanje
pogojev za napredovanje se za zaposlene iz I do VI tarifne
skupine, ki so do uveljavitve tega pravilnika lahko napredovali
največ za tri ali štiri plačilne razrede opravi s 1. 1. 2001,
če so od zadnjega napredovanja pretekla najmanj tri leta.
Pri preverjanju
pogojev za napredovanje se upoštevajo dokazila, ki jih je
zaposleni pridobil v obdobju od zadnjega napredovanja.
43.
člen
Ta pravilnik
začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Ljubljana,
22. marec 2001 (začel veljati 2. junij 2001)
dr.
Lucija Čok, l.r.
ministrica
za šolstvo, znanost in šport
*Neuradno
prečiščeno besedilo obsega Pravilnik o napredovanju zaposlenih
v javnih zavodih s področja znanosti in tehnologije, Uradni list
RS, št. 41/94, Uradni list RS, št. 65/95 (spremembe in
dopolnitve), Uradni list RS, št. 44/01 (spremembe in
dopolnitve), Uradni list RS, št. 40/02 (spremembe in
dopolnitve).
Javni zavod je dolžan takoj
uskladiti svoja pravila na tem področju. V primeru, da javni
zavod nima svojih pravil na tem področju, oziroma da sprejeta
pravila niso usklajena s tem pravilnikom, je tak javni zavod
dolžan uporabljati ta pravilnik neposredno.
Ta pravilnik začne veljati
naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.